WELKE WORLD KIEZEN WE?


22 februari 2023

In de Diemerstudios hadden we een artistieke bijeenkomst. Het team van Studio VRij is samen met het team van Studio Immersief aan de slag gegaan om de artistieke uitgangspunten van Sleepy Hollow verder uit te diepen. Franka was gamedesigner bij onze vorige productie Op klompen door de dessa en is bij deze nieuwe productie weer aan boord gestapt.

Sammie heeft het concept bedacht met daarin verschillende scènes. Met elkaar hebben we besproken hoe die scènes terugkomen binnen het overall-concept. Belangrijk hierin is dat we goed nadenken of de ervaring een open-world wordt (waarin publiek vrij rond kunt dwalen en ontdekken) of een guided-expierence (waarin ze gegidst worden).

Beide designs bieden genoeg uitgangspunten om het narratief aan op te hangen, maar betekenen bijvoorbeeld op zakelijk iets op het gebied van (spreiding) van het aantal bezoekers. We hebben nu afgesproken dat we de productie als een open-world-expierence ontwerpen  maar het nog niet zo dichttimmeren dat we later – mocht dat nodig zijn – niet meer terug kunnen schakelen.

In Sleepy Hollow gaan we uit van 400 bezoekers per voorstelling. We waren het er over eens dat we een expierence ontwerpen die schaalbaar is. Op die manier kunnen we starten en try-outen met een lager bezoekersaantal en bij succes de productie opschalen.