Hoe implementeer je nieuwe vormen van digitale beleving binnen je organisatie? En hoe sluit je marketing aan op een jong, digitaal publiek? In dit opgenomen webinar laten Studio Immersief en VZ Consulting zien hoe merkactivatie en immersieve beleving elkaar versterken. Het is een verkennende sessie over de kracht van digitale storytelling binnen de erfgoedsector.
Digitale ervaringen met erfgoed
Jongeren en jongvolwassenen bezoeken relatief weinig musea, maar hebben juist een sterke interesse in ervaringsgerichte storytelling. Door erfgoed te vertalen naar digitale en interactieve belevingen ontstaat een kans om deze generatie echt te bereiken.
Deze verschuiving past binnen een bredere trend in kunst, cultuur en entertainment, waarbij storytelling steeds vaker hybride, fysiek en digitaal wordt ingezet om betrokkenheid en relevantie te vergroten.
Wat je meeneemt uit het webinar
In de opname komen onder andere de volgende onderwerpen aan bod:
Hoe je nieuwe vormen van beleving binnen je organisatie kunt implementeren en hoe je marketing aansluit op een jonger, digitaal publiek
Hoe merkactivatie en immersieve beleving elkaar versterken
Voorbeelden van VR en AR, immersive set designs, pop up formats en internationale cases
De sessie biedt inspiratie en concrete handvatten voor erfgoedprofessionals die vooruit willen kijken richting digitale en immersieve publieksontwikkeling.
Over de sprekers
Studio Immersief ontwikkelde onder meer de immersieve producties Op klompen door de dessa en Schokland Geen weg terug. Producties die geschiedenis voelbaar maken voor een jong publiek met innovatieve digitale technologie.
VZ Consulting adviseert culturele en vrijetijdsorganisaties op het gebied van digitale strategie en publieksontwikkeling, met focus op strategie en implementatie.
Mogelijk gemaakt door het VSB Fonds en So Studio Amsterdam.
Wil je op de hoogte blijven van nieuwe webinars?
Laat hier je gegevens achter en ontvang automatisch een update bij nieuwe data en thema’s.

